כתבו לנו
פייסבוק
תרומה לרשב"י

מהות האירוע

חלאקה במירון – שמחה פורצת גבולות

אירוע בלתי נשכח. האירוע שכל המשפחה תדבר עליו. אירוע שייזכר בצבע שלו, בתמונות שלו, בחוויה המיוחדת וברושם שהוא משאיר אצל הילד הקטן אצלכם ההורים ואצל המשפחה מסביב. השמחה פורצת הגבולות של יום ל"ג בעומר, בתוך קהל ההמונים האדיר, בתחושת קרבה אל הנצח אל רשב"י הקדוש אור האורות שמאיר את עיני ישראל. ביחד עם מאות ילדים והוריהם, אתם חלק משרשרת ארוכה של דורות רבים שעלו ועולים לציון הקדוש, כדי לציין את היום המיוחד והנשגב יום החלקה. בשמחה, במינית מתיקה שמתשתלבת עם מוזיקה שמחה.

רבני ישיבת 'אור הרשב"י" ישמחו ללוות אתכם ביום המיוחד יום השמחה, יום שבו פיאות הראש-סימני היהדות מצוינים על ראשו של הילד הקטן.

לתיאום אירוע חלאקה בישיבה הקדושה לחצו כאן

 

 קרני השמש עולים במזרח, קולות השמחה של הלילה הולכים ונעלמים והיום עולה על הר מירון. ילדים קטנים-תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא מעולם, נשאים על כתפי הוריהם, במעגל גדול לקראת השמחה האדירה של התספורות הראשונה. עוד מעט הסבים ובני המשפחות יתכנסו איש איש במקומו, ייטלו את המספרים ויגזרו לשמעון, מוישי, לחיים, ליוסף, לדוד, לנועם, לאריאל, את השערות בפעם הראשונה.

הילדים הקטנים עדיין לא מבינים את גודל השעה-את עוצמתו של הרגע-ים השפע שיורד מהמשמים בשעה זו של עלות השחר של ל"ג בעומר. אולם כל חייהם תהיה חרוטה בליבם השמחה-השמחה פורצת הגבולות-שמחה של המצווה הראשונה  של איסור הקפת פאת הראש.

הוד הקדושה של ציון הרשב"י, הכוח האדיר של תורת הסוד שפרצה לעולם מהר מירון, הוא ילווה אותם כל ימי חייהם. הוד הקדומים של הזוהר הקדוש, הוא שישמור עליהם לדאוג שילכו בדרך הטוב.

ויהי רצון שיתקיים בהם, השיר ששורר הפייטן על רשב"י: 'אשרי יולדתך'.

 

מסורת החלאקה

האר"י הקדוש עלה למירון עם בנו בן השלוש

מקור המנהג לעשות את התספורת הראשונה של הילד בגיל 3 בציון הרשב"י במירון, נזכר לראשונה בשער הכוונות של רבי חיים ויטאל תלמידו של האר"י הקדוש. רבי חיים ויטאל מספר שמנהג ישראל היה לעלות בל"ג בעומר לציון הקדוש של הרשב"י ובנו רבי אלעזר והיו אוכלים ושותים ושמחים. והאר"י הקדוש גם הוא נהג לעלות לציון ביום ל"ג בעומר ותלמיד אחר של האר"י העיד לו שביום שמלאו לבנו שלוש שנים הוא לקח אותו לציון של הרשב"י ועשה לו תספורת ושמחה גדולה.

שהספרדים והאשכנזים שמחו יחד במירון בשמחת התספורת הראשונה

באחד מספרי המסעות של אחד מחשובי החסידים שביקר בארץ ישראל לפני יותר ממאה שנה, הוא מתאר את שראה במירון: ראיתי בערך שבעים ילדים קטנים מכל העדות ספרדים ואשכנזים. כל אבא היה שם את הילד על הכתפיים ורוקד אתו. הספרדים והאשכנזים רקדו ביחד בשמחה גדולה שנמשכה שעות רבות. את השמחה ליוו כלי זמר שהיו מזמרים שירות ותשבחות. עוד הוא מספר: למרות שהיה מדובר בילדים קטנים, הם נשאבו לתוך השמחה והיה ברור לכל שגודל השמחה הוא בהשפעת קדושתו של הרשב"י השורה על המקום. הכותב מתאר את הבגדים המיוחדים שנתפרו לילדים במיוחד לכבוד האירוע ועליהם היה רקום הכיתוב 'לכבוד רבי שמעון בר יוחאי'. המרקדים והשמחים נשאו את כלי הזמר והיו הולכים לכיוון הציון הקדוש של רבי יוחנן הסנדלר ושם היו עורכים את התספורת.

 

אנחנו כאן כדי לעזור לכם

זקוקים לייעוץ? מתקשים בקבלת החלטה גורלית? תפילות בעת צרה, הדלקת נרות, סגולות וברכות לכל תחומי החיים

חייגו:

1700-55-80-80